De dagen in Ubud en de trip naar Lovina

5 oktober 2019 - Lovina, Indonesië

Op dit moment zitten we nog een drankje te doen op het strand van Lovina aan een tafeltje bij de zee. Ons verblijf in Ubud was erg leuk! Onze chauffeur van het vliegveld heeft ons in de afgelopen dagen de hele omgeving van Ubud laten zien. In plaats van op elke straathoek een moskee is het hier op elke straathoek een hindoeïstische tempel. Ook is het even omschakelen van geen enkele toerist tegenkomen naar alleen maar toeristen tegen komen. Dat is ook te merken aan de lokale mensen, want er zijn overal souvenirwinkels waar je nog net niet naar binnen getrokken wordt. Ubud is een leuke plek waar veel te beleven valt. We hebben verschillende tempels bezocht, de rijstvelden bekeken, een batik (kunststroming) fabriek bezocht, een waterval bezocht en een kookcursus gedaan. De kookcursus was erg leuk om te doen! Af en toe werden we een beetje hysterisch van alle insecten en reptielen die we in de kamer tegenkwamen. De dierentuin bestond uit gekko's (deze waren niet zo erg), muggen, kakkerlakken en dieren die we nog nooit eerder gezien hadden. Verder hebben we nog een dagje bij het zwembad gelegen. Daar waren we wel echt aan toe na alle drukke dagen op Java. Vandaag heeft onze nieuwe vriend Partha (de chauffeur) ons naar Lovina gebracht en onderweg zijn we nog gestopt bij de Batur vulkaan, een prachtige waterval en bij de Brahmavihara-Arama tempel gekeken. Deze trip duurde de hele dag, we gingen rond 10 uur weg en om een uurtje of 6 kwamen we aan bij onze accommodatie. We hebben in Lovina een huisje aan het strand, echt onwijs leuk, vanaf de achtertuin lopen we het strand op. Morgen gaan we een dagje aan het strand liggen en overmorgen gaan we een dolfijnentour doen en daarna richting Seminyak. Tot nu toe genieten we onwijs van deze reis en we kijken uit naar de avonturen die we verder nog gaan beleven. De foto's komen online!

Tot het volgende verhaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade