Van Bandung naar Pangandaran

25 september 2019 - Pangandaran, Indonesië

In Bandung zijn we met een lokale gids naar de Kawah Putih gegaan. Dit is een krater met een meer dat door de zwavel een bijzondere kleur gekregen heeft. Er staat een foto van onder het tabje foto's. Echt onwijs mooi om te zien, je hebt het idee dat je op een andere planeet bent. Na de Kawah Putih zijn we naar een theeplantage gegaan. Onwijs mooi uitzicht heb je en we hebben uitgelegd gekregen hoe de verschillende soorten thee geplukt worden. De mensen die dat plukken verdienen ongeveer 3 euro voor een hele dag plukken, echt bizar! Na de theeplantage zijn we naar natuurlijke warmwaterbronnen gegaan, waar we een moddermasker hebben gehad en daarna zijn gaan badderen in het warme water. Weer helemaal opgeladen zijn we door gegaan naar een lokaal restaurantje waar we koffie gedronken hebben en wat gegeten hebben. We gingen daarna aardbeien plukken op een aardbeien boerderij. We kregen zo'n hoedje op zodat je geen last hebt van de zon, dit zag er echt hilarisch uit, en daarna zijn we gaan plukken. Onze gids heeft ons geholpen met het verder plannen van de reis en heeft ons ook wat contacten gegeven voor ons verblijf in Pangandaran. We zijn op de trein gestapt van Bandung naar Banjar en vanuit Banjar kwam een van de vrienden van onze gids in Bandung ons ophalen, waarna we bij zijn familie koffie zijn gaan drinken. Daarna hebben we even een strandwandeling gemaakt en de zonsondergang op het strand bekeken, de foto ga ik nog plaatsen! Twee van de familieleden waar we koffie gedronken hadden kwamen ons daarna ophalen en we hebben bij hun thuis nasi goreng gemaakt. Onwijs leuk om te zien dat ze dat hier op een hele andere manier maken dan wij dat in Nederland doen (ze hebben het wat minder pittig gemaakt zodat wij het ook konden eten). Na het eten hebben ze ons weer naar huis gebracht. Morgen worden we rond half 9 opgehaald met de scooter door 2 familieleden en die gaan ons de omgeving van Pangandaran laten zien. We hebben er onwijs veel zin in. Overmorgen vervolgen we onze reis weer richting Yogyakarta waar we onder andere de Borobudur gaan bekijken. Tot nu toe is deze reis echt een onwijs leuke ervaring en we ontmoeten overal nieuwe mensen!

Wordt vervolgd!

1. Andre Peppelman:
    25 september 2019
    Wat een avonturen, tot nu toe!!!
  2. O+o:
    25 september 2019
    Wie had dat gedacht Pat,dat jullie ooit zulke reizen zou maken.Geweldig.
  3. O+o:
    25 september 2019
    Wie had dat ooit gedacht Pat dat jullie zulke geweldige reizen zouden maken.
  4. Jan:
    25 september 2019
    Wat maken jullie een mooie reis. Goed opletten bij de kookles😀 ik heb er nu al trek in. DDYD,DDYFD
  5. Jeanine van Rijswijk:
    26 september 2019
    Wooooouw zo mooi, jullie nemen ons even mee op jullie reis. Heel veel plezier nog.