Een avontuur in Rusland

26 oktober 2016 - Salo, Finland

Afgelopen vrijdag  vertrokken we naar Rusland. We vertrokken met de bus vanuit Turku en we reden richting Helsinki. Eenmaal aangekomen in Helsinki gingen we op de boot richting Sint Petersburg. Do volgende ochtend kwamen we aan in Sint Petersburg en na dat we door de grenscontrole heen waren (yess weer een stempel in mijn paspoort) kregen we een bustour door de stad. Sint Petersburg is de meest westerse stad van Rusland volgens onze gids en dat was ook te zien aan de westerse winkels en restaurants. Na onze tour door de stad hebben we wat gegeten en daarna gingen we richting het hotel. We sliepen in het Ibis hotel van Sint Petersburg, een prima hotel. De volgende ochtend gingen we naar de Hermitage en kregen we een tour langs verschillende kathedralen van Sint Petersburg. Maandag hadden we vrije tijd en daarna gingen we weer door de grenscontrole naar de boot. Sint Petersburg is een onwijs mooie en moderne stad en we hebben het naar onze zin gehad! Aanstaande woensdag gaan we naar Gdansk in Polen en tussendoor moet er natuurlijk ook nog aan het project gewerkt worden!

1. Christa Heemskerk:
    26 oktober 2016
    Beste Patrick

Wat leuk om je te volgen via deze site ik volg je nog steeds en vooral omdat ik ook in St.Petersburg met de boot ben geweest dat was in 2011 Wij hebben ook de Hermitage gedaan je weet niet wat je ziet mooi hoor en wat een volk was dat nu ook zo ?? zo druk !! Wij hebben toen de kanaaltocht gedaan en zijn naar de mooie Kathedralen geweest .
    Daarna weer onder begeleiding weer terug mochten niet op eigen gelegenheid de stad in ze waren vast bang dat we daar zouden blijven hahah. Geniet nog van alles wat nog op de pad komt ik blijf je volgen.
    Groetjes Christa (dekavers)
  2. Marcel:
    27 oktober 2016
    Hoi Pat, weer een mooi uitstapje, zo kom je nog eens op bijzondere plekken in de wereld. Je hebt weer mooie foto's geplaatst. Ik ben nieuwsgierig naar alle foto's.
    Heel veel plezier in Polen, we zien het reisverslag wel weer verschijnen. Succes verder met de studie en het project.

Groeten Marcel
  3. O+o:
    28 oktober 2016
    Hoi Pat,
    Wat beleef jij veel. Het lijkt ons heerlijk om zoveel te zien.
    Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    We kijken alweer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes O&O.