Het is bijna zo ver!

28 november 2017 - Alkmaar, Nederland

Nog iets meer dan een week en dan vertrek ik samen met mijn klas richting Gambia. Voor veel van ons is het besef er nog niet dat we volgende week vrijdag om deze tijd in Gambia zijn met 36 graden. We hebben er allemaal onwijs veel zin en en zijn erg benieuwd naar wat we allemaal mee gaan maken. Ons programma ter plekke zit lekker vol. Zo gaan we naar verschillende lokale markten, een school, een kliniek, een aantal dagen het binnenland van Gambia in en natuurlijk ook een strand dag. Naast al deze leuke dingen moeten we natuurlijk ook verder met ons onderzoek. Mijn projectgroep en ik gaan kijken hoe we de reis die we zelf uitvoeren duurzamer kunnen maken op zowel natuurlijk als menselijk gebied. Op dit moment zijn we hard bezig met de laatste voorbereidingen, zodat wanneer we in Gambia zijn alles soepel verloopt en we naast de benodigde tijd die we bezig zijn met onderzoeken ook nog kunnen genieten en een beetje relaxen. Zelf heb ik samen met zes andere klasgenoten besloten om een week langer te blijven om nog meer te kunnen zien van het land en nog een paar dagen op het strand te liggen. Wij zullen dus met kerst in Gambia zijn, dat wordt een hele nieuwe ervaring voor mij. Ik ben zelf nog nooit in een ander land en nog nooit zonder familie geweest tijdens kerst, dus we gaan zien hoe dat bevalt! De eerste twee weken zal ik weinig tot geen internet hebben, dus zal ik helaas niet veel kunnen posten. De derde week heb ik als het goed is gewoon internet, dus dan zal ik jullie even updaten over hoe het is gegaan met een aantal foto's er bij. Volgende week vrijdag zal ik nog een verhaal delen als ik met mijn klasgenoten op Schiphol sta!

Groetjes Patrick

1. O+o:
    29 november 2017
    Hoi Pat . Wat spannend allemaal hè. We zijn heel benieuwd naar wat jullie
    allemaal gaan beleven en kijken uit naar je verhalen . Plus vinden we ook nog een goede verteller . Veel succes en ook nog veel plezier .